Pražské planetárium zve na film Horizon – za hranicí vesmíru

V pražském planetáriu se můžete vydat po stopách největšího objevu v historii lidstva prostřednictvím japonského snímku „Horizon – za hranicí vesmíru“. Unikátní hraný film, který je poslední novinkou v programu Planetária, můžete zhlédnout do 30. dubna.

Pokud jste v pražském planetáriu dosud nebyli, je na čase to napravit. Právě tady se totiž vydáte na úžasnou dobrodružnou výpravu napříč vesmírem, prozkoumáte tajemství hvězd či planet, nebo si vyzkoušíte jízdu po povrchu Marsu či Měsíce. A kromě interaktivních exponátů vám Planetárium nabídne i zajímavé pořady či pohádky, zaměřené na nejrůznější témata z astronomie a kosmonautiky.

Jeden z nejzajímavějších pořadů má Planetárium právě v aktuální nabídce. Film Horizon. Premiéru tu měl 18. ledna tohoto roku. A rozhodně stojí za vidění.

Nekonečné pátrání

Film v českém znění pro celooblohovou projekci má na svém kontě několik cen z mezinárodních festivalů a, jak již bylo řečeno, je momentálně tím nejlepším, co může Planetárium Praha svým návštěvníkům nabídnout.

Co se právě děje za horizontem viditelného vesmíru, je a ještě dlouho bude neprobádaným tajemstvím. Avšak už nyní je neskutečné, kolika novými poznatky se vědci pyšní. Pátrání po okolnostech, jež provázely počátek vesmíru, je stejně dramatické, jako jeho samotný vznik.

Vesmír se rozpíná!

Vesmír se v historii lidstva neustále zvětšoval. Nejdříve v našich myslích, kdy jsme od představy ploché Země plovoucí pod skleněnou klenbou dospěli k představě Mléčné dráhy, obsahující na 100 miliard hvězd. Zjištěním, že některé mlhavé obláčky na obloze jsou ve skutečnosti obří hvězdné ostrovy podobné tomu našemu, se známá velikost vesmíru rázem zmnohonásobila.

Šokující objev je, že většina galaxií se od nás vzdaluje. Vesmír se ve skutečnosti rozpíná! A jestliže se dnes zvětšuje, znamená to, že v minulosti byl menší. Jak vypadal vesmír na počátku rozpínání? A jaká je tedy jeho budoucnost?

V českém znění a s prohlídkou noční oblohy

Pořad Horizon se promítá v českém znění - autorem českého překladu je český teoretický fyzik a populizátor astrofyziky a astronomie prof. Petr Kulhánek. Samotný film má délku 41 minut, na začátek představení je v planetáriu čtvrthodinová živě komentovaná prohlídka noční oblohy, která je na největší promítací plochu v České republice promítána šesticí výkonných projektorů ve špičkovém rozlišení 8K.

Více informací najdete na www.planetarium.cz

ZÁKLADNÍ TÉMATA OBSAŽENÁ V POŘADU

• Země, sluneční soustava
  • Struktura a vývoj vesmíru
  • Druhy elektromagnetického vlnění
  • Historie kosmologie
  • Pořad je doplněn o živě komentovanou projekci oblohy, pouze v českém jazyce.
  • Film je k dispozici v anglické verzi do sluchátek.

KDY SE HORIZON PROMÍTÁ?